Tumgik
urazzz · 4 years
La Paz (Temmuz2018)
Şehir gezmelerinden sıkılıp bunaldığımız bir zamanda Salar de Uyuni bizi baya canladırdı. Çektiğimiz fotoğrafları silmem ortamı buz gibi gerdi, üstüne de bindiğimiz otobüsteki kırık camın bana esmesi çok hoş oldu. :) Sabah 8 civarı La Paz’a vardık burada iki gün planlıyoruz şimdilik hem gezmek hem de dinlenmek için. Otogardan otele yürüyerek gittik. her yer yokuş :D Otel resepsiyonundakiler kahvaltı edebileceğimiz söylediler. Uyumadan önce karnımızı doyurmak iyi olacak. Güzel bir uyku sonrası etrafı dolaşalım dedik ama yağmur bizi pazardan öteye göndermedi. paketli bisküvilerden alıp kahve içmek için otele geri dönüp dinlenme işine devam ediyoruz, bu arada bütün kirli çamaşırları da otele vermeye karar veriyoruz. yağmurun dinmesi ile birlikte tekrar sokaktayız, Cadı pazarı ilk hedefimiz; burada yöresel ama artık turistik kıyafetler ve hediyelik eşyalar var. Peru’dan daha uygun olduğunu bir arkadaştan öğrenmiştik. Kendimize bir sürü değişik şey alıp çıkıyoruz. Aldığımız şeyleri otele bırakıp teleferikle gidebileceğimiz çok güzel olduğu söylenilen parka gidiyoruz. Son teleferikten indiğimizde görevliler bize kapalı (pazartesi kapalıymış) olduğunu söylüyor. Sadece orada yaşayan yerel insanlar binebiliyormuş teleferiğe. Teleferikle ilk turumuzu atıp merkeze geri dönüyoruz. :) gerisi yemek dinlenme ve biraz dolaşa ile bitiriyoruz günü. Ertesi gün güneşli bir güne uyandık burada yapabileceğimiz bir kaç aktivite daha var bunlardan biri ölüm yolu diye anılan bisiklet turu birde daha sakin olduğunu düşündüğümüz Bolivyalı güreşçi kadınlar.. Güreşin yapıldığı yer şehrin biraz yukarısında ve ortam biraz getto olduğundan tur ile gitmeye karar veriyoruz. Merkezde bir yer bulup saattini öğrenip düşünmek üzere ayrılıyoruz.  Beşe kadar müzeler ve parkları dolandıktan sonra bir görmenin fena olmayacağına karar verip gidiyoruz. Tabi gerçekten güreşmiyorlar ama izlemesi komik :)
Tumblr media Tumblr media Tumblr media Tumblr media Tumblr media Tumblr media Tumblr media Tumblr media Tumblr media Tumblr media
Sarajevo 19.01.2019
Zaman geçmiyor sanki saat farkı 2, onu bile hissediyoruz😅 dinlenmiş bir şekilde ilk kahvaltımızı yapacağız ama ocak ağır çekimde çalışıyor 😁 kısık ateşte pişen yumurta deneyimizi ile birlikte dışarısı için sandviç ve termosa sıcak su... saat 10 gibi hostelden çıkıp karlı Saraybosna sokaklarında dolaşacağız. Hava durumuna göre kar yağacak bakalım ne zaman :) hostelin Sahibi bize tepedeki kalenin manzarasının iyi olduğunu söyledi. Şehit mezarlıklarını ve birkaç mahalleyi geçerek en tepeye ulaştık ama malum kış koşulları biraz sisli ama gene de güzel 😁 benzer bir yol üzerinden inerek şehir merkezine yöneliyoruz. Akşam kapalı olan dükkanların bir kısmı açık. Turizm kışın pek çalışmıyor anlaşılan ama nedense wc 3lt ye karşılık geliyor 😅 etrafa bakıp tren istasyonuna kadar yürüyüp Mostar saatlerini öğreniyoruz sabah yedi de burada olmamız gerek! Dönüşte toplu taşıma kullanmak için tramvay bileti aldık ama kimsenin birşey bastığı yok 😅 bir tek bizmiyiz diye düşünmüyor değilim 😅 merkezde inip köprünün yanında bir çay keyfi sonrasında hostele doğru giderken teleferik aklımızda kalmasın dedik kişi başı faiş fiyatları duyunca vazgeçip yol alıyoruz... 😁 hala rotamız net değil nereden nereye geçeceğiz belirsiz 😁 sadece Mostar belli... Belgrad’a gitmek istiyoruz ama tren istasyonunun yanındaki otogarda yoktu. Hosteldeki kağıda baktığımızda iki otogar olduğunu fark edip hostel sahibinden de bilgi alıp 103 numaralı traleybusla gitmeye hazırız... hava karardı tabi bilet işini hallettik ve neşemiz yerinde kar başladı. Herşey çok güzel 😍 Gezerken sonsuz ateşi gözden kaçırmışız. Onun kabul dualarını alıp sokaklarda dolaşıyoruz ama gene çoğu dükkan kapalı 😁
1 note · View note
Salar de Uyuni 22.07.2018
Sabah erken saatlerde uyandık. Gaz kokusuna rağmen tüpü içeri alıp çalıştırmamız gerekti. Buralarda birçok yerde ısınma şekli böyle. İlk kez bende uzun pijamalar giyinmiştim. Kişi başı 150 bolivyana anlaştığımız tur şirketine eşyalarımızı bırakıp jeeplerle önce tren mezarlığına doğru yol aldık. Geri dönüşüm teknolojisi onlarda olmadığından eskiden kalan trenleri mezarlık haline dönüştürmüşler... Rehberimiz yarım saat sonra gelin dedi ve bizi saldı 😁 zaman hızlı geçti ama ortada ne jeep var ne rehber endişeliyiz😅 Mustafa tur şirketinden başka bir adama bizimkileri soruyor ve neyseki nerede olduklarını öğreniyoruz. Tuz gölü burada halkın geçim kaynağı aynı zamanda. Sırada tuz paketleme hareketi var 😁 bizim için eski zamanlardan kalma teknolojiler burada kullanılmaya devam ediyor. Kısa bir alışveriş turu sonrasında büyük bir Dakar yazısının olduğu yerdeyiz. Yarışlarda burada yapılıyormuş benim için yeni bir bilgi... biraz fotoğraf çekiminden sonra açıkmanın zirvesinden doymuş eteklere iniyoruz 😁 son durağımız İnka adası! Burada yaklaşık 50 ada varmış... devasa kaktüsler var! 30bolivyano verip gezmeye başlıyoruz küçük bir ada bembeyaz gölün üzerinde müthiş duruyor... Ada’nın arka tarafında çıplak fotoğraf çekilme furyası varmış 😁 sonu mu? Gün batımında güzel bir dönüş❤️
Sarajevo/18.01.2018
13.25 de uçağımıza binip 13.15 de zamanı bükmenin mutluluğu ile eğlendik. Uzun zamandır kara niyetlenen hava durumu Türkiye sınırlarında pek işlevsizdi ama Saraybosna’da kararlı bir yol izlemeyi seçmiş, uçak camından bakarak beyazlığı ve Balkan soğuklarını hatırlayınca bir titreme gelmedi değil 😁 Uçaktan iner inmez information’a gittik. Otobüs durağını sordum çok uzak dedi taksicilerden komisyon alıyor şüpheciliği yaşayıp önceden baktığımız otobüs durağına yol aldık. 103 numara 1,5km sonra bize kucak açarak koştu. Traleybus aslında. (1.8 Dinar). Yerel halkla ilk temasımız iki tatlı teyzenin konuşmalarını izleyerek, şehir merkezine yaklaşık 40dk da ulaştık. Hostel merkeze çok yakındı. Çok sıcak bir karşılama ve güzel bilgilerin ardından. Havanın son kalan aydınlık dakikalarını değerlendirme maratonumuz başladı. İlk gezilecek yer döviz bürosu tabi ki 😁 küçük bir turun ardından kendimizi tatlı bir salebe emanet ederek, güzel muhabbetimizin işaret fişeğini ateşledik. 😁
1 note · View note
Potosi’den Uyuni’ye (21.07.2018)
Potosi de uyanıp eşyalarımızı hostel de bırakıp hızlı bir gündüz turuna koyuluyoruz. Nefes nefese gezi devam ediyor. Biraz oksijen tüpü fena olmazdı hani 😅 3800m! Potosi tasarım şehri gibi Bolivya’nın incisi adeta 11’e kadar dolaşıp hostelden çıkışımızı yapıyoruz yolumuzda Uyuni var ve salar de uyuni❤️
4 saatlik Uyuni yolculuğu ardından yakında olan hostele geliyoruz. Bir gece kalırız diye çok ayrıntılı bakmadık ama kilidi olmayan oda?! Çok soğuk ne kar mı yağıyor! Temmuzda şehirde kar! Isıtıcı istedik ama tüplü geldi heryer gaz kokuyor 😅 dışarı attık kendimizi bir kutlama tadında yürüyüş var :) tavsiyesi çok olan bir pizzacıya gitmeye karar veriyoruz içerisi çok güzel ama WiFi çok kötü :) bu da az durmamıza sebep oluyor. Hava kararmış pizzacıdan çıktığımızda tur ayarlamak için acentalara soruyoruz herkes hemen hemen aynı fiyatı verince hoşumuza gideni seçiyoruz. Bakalım yarın neler olacak :)
Potosi 20/07/2018
Sucre’de güneşli bir gün kahvaltının ardından Potosi’ye gitmek üzere yolun kalabalık kısımlarından yürümektense kendimize kıyak geçip taksi tutuyoruz. Şanslıyız ki sürekli otobüs var. En öndeyiz diye sevinirken önümüzde bir duvar ve cam kenarı kapışması.. yanımızdaki yaşlı çift tavuk yiyor! Yol boyu her satıcıdan birşey alıp yediler! Bolivya da umumi tuvalet her bulunan boşluk; tuvalete gitmemiz gerek dediğimiz de bir bina arkası gösteriliyor😅 4 saat süren yolun ardından Potosiye geldik hava daha kararmış deil ama vaktimiz az otele yürümeye başlıyoruz 2 km mesafemiz var ve dünyadaki rakımı en yüksek şehirlerden birinde olmak nefesimizi kesip heyecandan bir sürü mola vermemize sebep oluyor 😁 sokaklar çok güzel hostele eşyaları bırakıp küçük bir tur yapıyoruz. 10 Kasım parkı var. Meydanı çok güzel. Tesadüfen güzel bir binaya girip çok iyi bir gece manzarası yakalıyoruz. Güney Amerika’da kışın ilk karı bize merhaba dedi! 😎
2 notes · View notes
19/07/2018 Machu Picchu bileti
Sabah erkenden uyanınca kendimi fotoğraf makinemi alıp Sucre sokaklarına attım. Küçük bir gazeteci çocukla karşılaştım bana güzel pozlar verdi, sabah sabah heryer o kadar insansızdı ki gece uyumamış olmayı sildi. Hostele döndüğümde bizimkiler hala uyuyordu bende çektiğim fotoğrafları seçip yayınlama işine girdim. Kahvaltı sonrasında Machu Picchu için gün seçtik ve Aguas Calientes de iki gecelik yer ayırttık (2-3 ağustos). Bilet için yanlış site seçmişiz ama öğrenmemiz 31 Temmuz’u bulacak :) Machu Picchu öncesi tren bileti almaya çalışıyoruz ama kredi kartımızı kabul etmiyor ne yapacağız diye düşünürken tren bileti almamaya karar veriyoruz macera iyidir kanısına ulaştık ama bütün gece huzursuz olan biz değilmişiz gibi 😁 mountain ve MP alıp son veriyoruz strese. Ama bu da kolay olmadı tabi PayPal ödemesi istiyor. Aman tanrım bizim ülke yok! Sonra gereksiz bir hatırlamayla PayPal’ın Türkiye ile anlaşmasını bitirdiğini hatırlıyorum 😅 ve Türkmenistan seçip aldık 😁 biletleri aldık artık tamam. Oh be!!! Sucre de son günümüz etrafta dolaşmaya çıkıyoruz heryeri dolaştığımız için salaş bir gezi oluyor. Tabi ki akşamı kutlama yemeği mercimek ve pilav ya tabi canımız patates kızartması ve başka şeyler de istiyor hepsini birden yapıyoruz 😁 biletlerimizde yemek öncesi mail olarak geldi 🤟🏻heyecan dorukta.. Yemek sırasında Burak’la karşılaşıyoruz bir Türk arkadaş gelecekmiş haber veriyor bize 400 küsür gündür geziyorlarmış. Çok cool 😎 yemek sonrası onlarla tanışıp çay faslı ve sonrasında şarap faslı ile son Sucre gecemizde bitiyor!
3 notes · View notes
Machu Picchu bileti(18.07.2018)
Bugün temellik biraz içimize nakış işliyor.. Mefar ayrılacağından kahvaltı sonrası oda değiştireceğiz, bundan sonra yol üç kişi devam edecek. Öğleden sonra etrafta dolaşıp dün tanıştığımız Burak’tan öğrendiğiniz Pazar’a gidiyoruz. Burak, yaklaşık 6 aydır buralarda ve 1 aydır Sucredeymiş İspanyolca öğrenmek için. Pazar kapanmak üzere gittiğimizden hızlı bir tur attık, havanın güneşi elinden kaçırmasıyla başlayan soğuk, en uç uzullardan sızıntı yapıyor 😁 hostele dönüp Mefar’ı uğurladıktan sonra markete uğrayıp biraz şarap ve cips alıyoruz. Bugün menümüzde çorba var! Bazen yemekler ağır geliyor yada katı, çorba iyi bir kurtarıcı, vücut Temmuz’da yaza alışkın hastalık flört etmekte geç kalmayacak tabi! 😁 Aklımıza Machu Picchu düşmeye başladı çoktan Bolivya’dan sonraki durağımız Peru! İnternetten bakmaya başlıyoruz. Günler çoktan açılmış biletler satışta bizi bir telaş sarıyor anlamsız. Tren biletleri çok pahalı, dolar uçmuş gidiyor! Sanki rüyadayız ve şarabın içinde yüzmüşüz gibi uçmuş kafalar, sabah daha mantıklı oluruz diye bu bilet işini sabaha bırakıyoruz. Mustafa mideyi bozmuş sürekli kusuyor. Ben gece boyu Machu Picchulu rüyalar gördüm. Nergis tatlı uykusunda 😁
Sıcak günler, soğuk geceler
Sucre’de otelimize geldiğimizde hava sıcaklığını 10 derece artıran bir karşılama bizi bekliyordu... güzel bir avlusu olan şirin bir hostel, bir kaç gezginle tanışıp kahvaltı ve sohbet ettik, şehir hakkında Güney Amerika hakkında bir sürü bilgi edindik. Yorucu bir yolculuk olduğundan dışarıya çıkmadan önce biraz dinlenelim dedik ama ben normalden çok üşüyorum ve hastalık kapının önünde zile basıp kaçsam mı yoksa beklesem mi modunda... Dinlenmenin bir kısmını akşama bırakıp taco yemeye gittik, Meksika yemekleri en azından biraz yakın geliyor bana 😅 küçük bir şehir turu yapıyoruz ve Pazar yerinde güzel bir meyve suyu, baktım ki meyve suyu da beni canlandırmadı en iyisi direnmeyip hostele gideyim dedim. Akşam Nergisten güzel yemeklerle son buldu.17.07.2018
Sucre’ye yolculuk
Santa Cruzdan Sucre’ye 18 aracına bilet aldık. Ama otobüs erkenden kalktı 😅 otobüste camlar açılabiliyor ve içerisi çok ferah mis kokulu 😁 Bolivya’da araçlarda wc yok molalı gideceğiz. Başlarda biraz su tükettik ama sonrasında baskılar sonucu banyo diye bağıran sesler çıkmaya başladı vücuttan çoğu Nergis’ten geliyordu 😁 aradan 5 saat geçti ve mola verdik. Çok eski köy kahvesine benzeyen biryerde tabi ki menü tavuk 😅 bizim yanımızda sandviçler var Meksika yemeği çoktan sindirilmiş 😁 yarım saatlik bir moladan sonra birşey içmenin çok mantıklı olmadığına karar verdik ama insan dayanamıyor bir sonraki molamız yıldızların altında topluca idrar şöleni idi, durum bizi biraz şoke etse de yer bulup işimizi hallettik 😁 otobüsün içerisine gelirsek camların açılabilir olması soğuk anlamında bizi maafetti. Gece açık pencere avındaydım 😁 herkes büyük battaniyelerle gelmiş biz yanlarında küçük fakirleriz 😁 sabah doğuda bir otogara gelmişiz gibi hissettim sanki Doğubeyazıttayım yükseklik 3500m civarında hava serin. Hostele yaklaşık 2,5km uzaklıktayız. Yürümeye kararlıyız! (Isınmak için 😁)
Tumblr media Tumblr media Tumblr media Tumblr media
Santa Cruz/Bolivya
14-15-16 Temmuz 2018
Santa Cruz’a geldiğimizde saat 18 civarıydı. 22 saatten sonra otele yürüyerek gidiyoruz. 2 km civarında bir yolu 40dk falan yürümüşüzdür. Önce sanayi sitesine benzer yerlerden geçtik, ıssız sokaklar takip etti sonra insan dolu bir meydan... bizim otelde bu meydana yakın.. otele ulaştık nihayet eşyaları bırakıp hemen kendimizi birşeyler yemek için dışarı atıyoruz. Birçok dükkan kapalı biraz dolaşıp açık biryer buluyoruz, çorba da var süper! Vegetable çorbayı etsiz tavuksuz düşündük ama için yüzen tavuklar var bazıları ötüyor bile😅 yorgunluk baş gösteriyor yemek sonrası kısa bir dolaşma sonrası otelde yatağımda buluyorum kendimi 😁 ve anlamadan sabah oluyor normalde bir gece kalacaktık iki geceye çıkardık. Kahvaltısı fena değil kendimizi doyurduktan sonra ekstra sandviçleri yapıp dışarı çıkıyoruz. Pazar sabahı ve tabi ki heryer kapalı ve boş! Gezilecek birkaç yer var kısa sürede bitiyor. Uzakta kalan hayvanat bahçesi var oraya doğru yürüyoruz ulaştığımızda bizi çılgın bir sıra karşılıyor. Aman tanrım bütün Santa Cruz burada! Güney Amerika’nın hayvanlarını merak ediyordum kısa bir tanışma olacak... bahçeyi gezdikten sonra yürüyerek otogara gidiyoruz yolda bir market buluyoruz su alacağız ama WiFi var sanırım 1 saat kaldık içeride 😅 otogara gidip Sucre biletini aldık burada hep Kadınlar mı çalışıyor nedir bütün gişelerde Kadınlar var birde kucaklarında bir çocuk üretkenler 😁 ertesi gün çıktığımızda hediyelikçileri keşfettik ilk lamalı kıyafetlerle tanışmamız başladı 😁 birer bere almakla işe başladık. Üzerine Meksika yemeği yiyip otelden eşyaları alıp Sucre için otogara gidiyoruz. Otobüs 18 ama 17.30 da kalkıyor. Camları açılabilen otobüslerden birde içinde tuvalet yok. Yolculuk bakalım nasıl olacak 😅
Santa Cruzda önemli olan havaalanı ve Paraguay’dan direk otobüs olması sanırım 😅
2 notes · View notes
Paraguay’da son gün!(13temmuz)
Sabah güneşli bir güne uyandık bugün koşu yok! :) kahvaltı dahil bir hosteldeyiz ama bizim alışkın olmadığımız kahvaltılar olduğundan kendimiz desteklemeye devam ediyoruz. Kahvaltının ardından eşyalarımızı toplamaya koyuluyoruz bugün yolculuk var! Kahve faslını yaptıktan sonra gitmediğimiz bir kaç yeri ziyaret edip bir kaç hediyelik eşya alıyoruz. Burada hediyelik eşya bulmak bile zor! Bir marketten yemek alışverişi yapıp hostele geri dönüyoruz. Mutfağı kullanmamıza izin veriyorlar. Yemek ve kahve faslından sonra Asuncion turu yapan otobüse binip otogara geçerken, otobüse binen bir arkadaş bizi adeta müzikle uğurluyor :) Otogara geldiğimizde otobüs beklediğimizden lüks çıkıyor bu iyi çünkü 22 saat yol var ve uyumak önemli :) bu otobüs santa cruza giden tek firma, ülke değiştirdiğimiz için ekstra pahalı birde. Sabah erken saatlerde sınıra ulaşıyoruz. Eşyaların hepsini dışarı çıkartırıyorlar, üstün körü bir sorguyla pasaportlara çıkış ve giriş işlemleri için sıraya giriyoruz. Paraguay ve Bolivya sınırının kontrolü aynı binada odaları farklı sadece. Bolivya girişinde bir kağıt veriyorlar bunu ülkeden çıkana kadar saklamamız gerekli! Hava kararmak üzereyken Santa Cruzdayız. Otogar çok keşmekeş yürüyerek otele gidiyoruz. Bu karmaşa hoşumuza gidiyor heryerde geleneksel kıyafetli insanlar var. :)
Tumblr media Tumblr media Tumblr media Tumblr media Tumblr media Tumblr media
Paraguay
Sabah 5 gibi uyandım hala saatlere alışmış değilim. Bizimkilerde 7 gibi uyanınca koşmaya çıktık. Hava güzeldi 4kmlik bir park koşu sonrası kahvaltı sönüktü biraz. 1-2 dilim ekmek, kek, meyve suyu, tereyağ ve reçelimsi birşey... kahvaltı sonrası duş ve bir kaç eşyamızı yıkadık güzel bir güneş var burada😁 sonra gezimize başladık merkeze yakın biryerdeyiz ve her zamanki gibi yürüyerek gezeceğiz heryeri ama burada çok birşey olduğunu söyleyemem, sıcak bir şehir insanları cana yakın. Merkezde bir seyir terası (otele ait),kiliseler ve bağımsızlık müzesi var. Çoğu zaman terk edilmiş duruyor sokaklar bomboş bazı parkları dolu. Merkezde idare eder kalabalıkta... 3-4 gibi otogara geçiyoruz, Bolivya/Santa Cruz için bilet alacağız. Mustafa İspanyolca olarak bütün firmalara soruyor ama fiyat faiş 450mil gs yani yaklaşık 380-390tl arası bir rakam ve tek firma var hepsi aynı bileti satıyor. Bu biletin fiyatı Cuma 450mil gs, diğer günler 350mil gs oluyormuş. İçimize oturuyor ama gitmenin başka yolu yok mecbur alıyoruz. Ne şanslıyız ki Cuma günü gidiyoruz 😅 hava kararmaya yakın tekrar merkezdeyiz burada hava 17-18 gibi kararıyor. Yanımızda kahvemiz var onları bir parkta içip biraz laflıyoruz. Aşırı yorgun hissediyorum kendimi ama görmediğimiz bir iki yer daha var ve otele gitmek için biraz erken bir saat. Hükümet binasına doğru gidiyoruz, Sao Paulo’ya benzer manzaralar burada da karşımıza çıkıyor. Çadır hayatı evsiz yaşam 😞 bir sürü çocuk var parkta. Biraz daha dolanıp hostelimize geçiyoruz. Burada mutfağı kullanabildiğimizden favori yemeğimiz makarnayı yapıyor Nergis bize, eli güzel kısa sürede bitiriyoruz...
Paraguay’a gidiş
Foz Do iguaçu’dan sabah 11 de ayrılarak Paraguay’a geçen dolmuş tarzı otobüslere bindik. Sınırda çılgın bir trafik var. Otobüs içinde kaynıyoruz birde içeri sürekli satıcılar girip birşeyler satmaya çalışıyor :) ve sonunda sınırdayız sanırım burası yol geçen hanı?! Çok kolay bir şekilde Paraguay’a geçtik. İki ülkeyi bir köprü ayırıyor. Otobüsten inip Brezilya çıkışı yapıyorsun sonra köprüyü yürüyerek geçip Paraguay’a giriş. Ciudad del Este’ye geldik saatler bir saat geriye gitti. Keşmekeş burası Eminönü’nün kalabalık hali gibi.. Bir adam dini birşeyler söylüyor etrafında insanlar, satıcılar, taksiciler ve işte bir döviz bürosu ilk Paraguay parasını elimize aldık. Yürüyerek otogara gidiyoruz 2 km civarında sınıra, yürüyüş güzergahımız bir parkın yanı muhabbet ederek arada dinlenerek otogara geliyoruz hedefimiz Asuncion.. Şansımıza yeni kalkmakta olacak bir otobüs var. Bir kaç firmaya soruyoruz biri 60mil gs diyor ama kart geçmiyor o kadar nakitimiz yok. Başka bir firmaya soruyoruz 85milgs diyor. Kartta kabul edince bizde buradan alıyoruz. Otobüs kalkmak üzere biniyoruz hemen. Yol manzaraları müthiş, Brezilya da muavin görmemiştik hiç burada özel servis var viski bile veriyorlar beklenmedik bizim için 😅 yol yaklaşık 6 saat sürdü. Bu gidişimizde otel ayarlamamıştık dolaşıp bulacağız belirlediğimiz bir kaç yer var. Burada uber yok, otobüse bineceğiz. Mustafa bir adama İspanyolca gideceğimiz yeri gösteriyor 31 numaralı otobüse binin diyor o da. Kişi başı 2.2mil gs verip biniyoruz. Yol yaklaşık yarım saat sürüyor akşam yedi buçuk civarında iniyoruz ilk otel kapı duvar diğeri yüksek fiyat çekiyor. Sonunda güzel avlulu biryer buluyoruz. Odamız güzel kişi başı 11 dolar verip yerleşiyoruz. Yoldan geldiğimiz için açız tabi yemek yemek için dışarı çıkıyoruz. Asuncion küçük bir yer yürüyerek merkeze geliyoruz ama sokaklar bomboş akşamdır diye düşünülebilir ama hep boştu 😅 bu Güney Amerika’nın çalışma saatlerini hala çözemedik :) yemek ve otele dönüp kahve içip günü sonlandırıyoruz.
Tumblr media Tumblr media Tumblr media Tumblr media Tumblr media
Foz Do Iguaçu
Sao Paulo’dan Crutiba’ya gideriz diye plan yapmıştık ama direk Foz do İguaçu’ya gitmenin daha mantıklı olacağına karar verip yola çıktık. Rio’dan Sao Paulo’ya gelirken şapkamı otobüste unutmuştum belki bulurum diye şansımı deniyorum otogarda ama heryer Portekiz açıklama da Portekiz. Şapkamı yeni sahibine bırakıp otobüs bileti almaya gidiyoruz. 15.30 da direk araç var 241 Real burada otobüsle ulaşım çok pahalı 😅 Normalde dün gitmediğimiz bir park vardı ona gideriz dedik ama eşyaları problem edip gitmemeye karar veriyoruz bir dahakine artık :) Sabah 7.30 civarı Foz do iguaçu’dayız. Aman tanrım çok soğuk!! Üzerimize ne bulduysak giydik ve sonunda bir döviz bürosu artık biraz Real’im olacak :) Brezilya’da 1996 serisi doları kabul etmiyorlar nedenini bilmiyorum söylese de anlamayacağım :) otogarla hostel arası yaklaşık 2,5km yürüyerek gidiyoruz, check-in saati öncesi hem ısınır hem de oyalanırız dedik. Burası gittiğimiz Brezilya şehirlerinden daha sıcak geldi gözümüze küçük ama kendi içinde zengin gibi. Hostele geldiğimizde saat 9.30-10 arası giriş kapısı kilitli entresan girişli avlusu olan bir bina, Sahibi baya İngilizce biliyor bizi her konuda bilgilendirdi nerede ne yapılır hepsini biliyoruz 😁 bir süre odanın hazırlanmasını bekledik. Eşyaları bırakıp kıyafetleri destekledikten sonra otobüs durağına gittik. 3.40 Real verdik kişi başı direk şelaleye gidiyoruz. Yol kısa ama bütün ara sokaklardan geçiyor sanırım 😁 yolda golf sahası bile gördüm. Son durak şelale buranın en büyük özelliği üç ülkeye sınır olması Paraguay, Brezilya ve Arjantin... kişi başı 64 Real vererek ziyaretimize başlıyoruz ilk olarak bir servise biniyoruz. Burada çeşitli aktiviteler yapılabiliyor botla şelaleye yakın gezi, kano, bisiklet ve birde hayvanat bahçesi var. Servisin son durağı bir otelde bitiyor. Araçtan indiğimiz gibi rakunlar bize merhaba diyorlar kendimi ‘bugün aslında dündü’ filminde hissetmedim değil :) kısa ama muhteşem manzaraların olduğu patikadan ilerleyerek şelaleye ulaşıyoruz baya güzel ama çok kalabalık 😅 şelale ile fotoğraf çekilmek için uzun bir kuyruk var ama hızlı ilerliyor diyebilirim bu köşede Arjantin tarafı da görünüyor. Ziyaretimizi tamamlayıp hacı olduktan sonra dönüşe geçiyoruz saat 14.30-15 arası. Bugün bir yere daha gideceğiz üç ülkeyi görebildiğin bir seyir noktası zaman kazanmak adına uberle gidiyoruz buraya hava kararmadan ulaşıyoruz neyseki ama soğuk 😱buranın girişi de 22 Real içerisinde restorant falanda var. Üç ülkeyi birden görmek ve bunların sadece nehirle ayrılması güzel geliyor bana... Burada birşeyler yiyip akşam gene üç ülkeye ait dans gösterilerini izliyoruz. Güzel ve yorucu bir günün ardından dinlenme zamanı, bol ara sokak geçişli otobüse binip hostelin yolunu tutuyoruz.
Tumblr media
Sao Paulo
Sabah uyanıp kahvaltıya indik, Rio ile karşılaştırınca bir tık altta bir kahvaltısı vardı. Karnımızı doyurduktan sonra ekstra sandviç, kek ve meyve alarak masamızdan ayrıldık 😅 hazırlanıp gezilecek yerleri dünden işaretlediğimiz maps me yi açarak etrafı dolanmaya başladık. Dünden gördüğümüz exchange ofisine giderken bir pazarla karşılaştık. İçerisinde tabloların hediyelik eşyaların olduğu küçük bir pazar. Brezilya bize pahalı geldiğinden bir teyzenin tezgahına denk gelip hediyelik birşeyler aldık. Pazardan çıktığımızda turist information denk geldi belki bilmediğimiz turistik yer vardır diye sorduk ama hep bildiğimiz yerleri söyledi bize ve exchange ofislerinin kapalı olacağını ekledi 😅 Brezilya’ya geldiğimden beri elime para geçmedi daha 😅 turisttik yerleri gezmeye başladık. İlk olarak Paroquia Nossa Senhora da Consolaçao kilisesine gittik pazar günü olduğundan bir ayin bitmek üzereyken içeri girip bir kaç fotoğraf çekip çıktık. Sokakta bisikletliler dolaşıyordu yarışa benzer birşey var anlamadık tam ne olduğunu ama bisiklete binen insan görünce nedense mutlu oluyorum. Sao Paulo biraz korkutucu bir yer sokakta yaşayan bir sürü insan var özellikle kilise önlerinde çadır hayatı mevcut ve kapkaç çok oluyormuş polisler falan hep uyardı bizi 😅 bir kaç kilise ziyaretinden sonra bir avmye denk gelip dolaştık pazar olduğu için çoğu yer kapalı diye düşünüyorduk. Bu avmnın yanında bir tiyatro binası vardı bizimkilerden güzel kesinlikle ardından Catedral de Se diye uzun popüler bir kiliseye doğru yöneldik. Bizim taksimin boş haline benzeyen bir yer... bu yolu bitirip sola döndüğümüzde manzara baya ürkütücüydü heryer evsiz dolu çadırlar falan merdivenlerde dilenenler.. göçebe bir getto gibi. Kilise içerisine girdiğimizde kendimizi biraz daha güvende hissettik. Kiliseden çıktığımızda Sao Paulo’dan iyice soğumaya başlamıştık. Japon mahallesi bizi biraz Brezilya’dan uzaklaştırır diyerek Liberdade adında bir semte gittik. Bütün turistler burada gerçekten çok keşmekeş ama oldukça renkli bir yer kendimize parka benzeyen bir yer bulup kahve ve sandviçlerimizi tükettik. Otelden çıktığımızdan beri hiç durmadan yürümüştük ve dinlenmek iyi geldi. Şimdi rotamızda Sanat Müzesi var. Yolda mc donald’a denk gelip biraz dondurma yiyip internetinden yararlandıktan sonra devam ediyoruz. Birden ortam güzelleşmeye başladı ilk karşımıza bir kültür merkezi çıktı burada gençler kendilerine müzik yaparak ya da dans ederek ya da gösteriler yaparak zaman geçiriyorlar baya güzel bir yer. Sanat merkezinin yoluna girdiğimizde tanrım işte Brezilya bu olmalı dedim içimden, heryerde dans eden özel kıyafetli insanlar sanat dolu bir cadde ve bütün korku dolu anlar gidiverdi aniden.. Uzun bir yolun ardından müzeye ulaştık giriş 34 Real öğrenci 17 Real fiyatlar biraz yüksek ama müze görülmeye değer. Müze çıkışında hava kararmak üzereydi birşeyler yiyip otele doğru yürümeye başladık. İki tane Türk restorantına denk gelip kahve ve çay şansımızı denedik ama hüsran 😁 otel bölgesine geldiğimizde gene aynı zenci mahallesi sahnesi vardı el ele tutuşup yürüyecektik neredeyse 😁
Sao Paulo’ya gidiş
7 temmuz 2018
Sabah hankover olarak uyanıp duş ve kahvaltı ile biraz kendime gelmeye çalıştım. Ama başım ve midem garip; ve bugün Saó Paulo’ya gideceğiz. Uber çağırıp otobüs terminaline 12 civarı ulaştık, şansımıza 12.30’da otobüs vardı ve hemen biletleri satın aldık. Brezilya’da ilk otobüs yolculuğumuz tedirginliğin etkisi hala devam ettiğinden gündüz yolculuğu yapmak mantıklı geldi (Kişi başı 110 Real). Koltuklar rahat arkaya baya yatabiliyor, bacakları uzatmak içinde platform mevcut ve içerisinde tuvalette var. Yolculuk yaklaşık 6 saat sürdü ve Sao Paulo’ya ulaştık. Rio’nun otogarı gibi biraz getto görünümlü içerisinde metroya geçiş var. Yola çıkıp Uber çağırdık ve otele ulaştık. Heryer zenci dolu 😅 bu şehir bizi gider gitmez korkutmaya başladı diyebilirim. Otele eşyalarımızı yerleştirip rehber kitapta bulduğum Estadao bar&lanches adında bir yemek yerine gittik, bizim ıslak hamburgerciler gibi 24 saat açık iyi sandviçleri var 15 Real civarında başlıyor fiyatlar... Otele dönüşümüz de ot kokuları ile oldu, herkes burada ot içiyor sanırım 😅 gençlerin toplanıp bira içtiği bir parktan dolaşıp geceyi bitirdik..