mury1983 · 6 years
Здравейте, блогът се премести на http://mywayoftravelblog.com/ . Моля, заповядайте там , има много нови постове и интересни децтинации 🙂
Лондон - началото и Хайд парк
Лондон – началото и Хайд парк
И такааа, ново приключение започна и за моето семейство – по стечение на обстоятелствата ще прекараме известно време в този мой любим, прекрасен град. Естествено , очаквайте от мен заливане с информация за забележителности, красоти и милиони детски площадки 🙂
Но всяко нещо по рода си , няма да пише ден по ден какво правя за да не ви отегчавам много , а само за забележителностите, които посещаваме…
mury1983 · 6 years
Атина - ден първи и втори
Атина – ден първи и втори
И такааа, дойде вече време и за нашето ходене на море 🙂
Споменавала съм вече как нашето семейство хич не си пада по разни плажни дестинации, а има нужда да разгледа и нещо  покрай почивката .
Та , дойде пролетта и ние започнахме да оглеждаме места, държави и самолетни билети и да умуваме къде точно да отидем. Изисквания много и то най-разнообразни, така че най-накрая се спряхме на съседката ни…
Лондон - трета част
Лондон – трета част
След извървяните вчера 20 км ( все още не мога да си обясня как ги направихме ) днес едва стъпвахме, а денят обещаваше да е дълъг .
След закуска и сбогуване с приятелите дойде време да прекараме и последния си ден в този прекрасен град. Бяхме решили да стигнем до гара St. Pancras  за да си оставим раниците някъде на съхранение, а и от тук щяхме вечерта да тръгнем за летище Лутън.
Всичко беше…
Лондон - част втора
Лондон – част втора
Вече надълго и нашироко ви разказах за първата част от разходката ни из града и веднага бързам да продължа.
Бяхме доста изморени от ходенето в Нотинг Хил и Хайд парк, но изобщо не искахме да се прибираме, а и бяхме решили, че искаме да видим Лондон по тъмно и  ще чакаме залеза. Това не стана, защото явно в Лондон лятото слънцето залязва много късно и дори към 10 вечерта още не беше станало…
Лондон
Лондон, ах, Лондон …
Няма друг град, който толкова сериозно да се е загнездил в сърцето ми и да не дава никакви индикации да излезе от там … Това ми е едва третото ми посещение, но го обичам като роден , без никакво логично обяснение защо 🙂
Няма да ви занимавам с лиричните си отклонения, а направо пристъпвам към конкретния ден :
Пристигнахме с Wizzair предния ден и прекарахме нощта, както и…
Оксфорд
След като прекарахме няколко недостатъчни часа в Бленъм палас решихме, че времето за тръгване е дошло и потеглихме към другата важна точка на деня ни – Оксфорд .
По първоначален план трябваше да отидем и до обявеното за най-красиво село в Англия – Bibury, част от прекрасния район Cotswolds, но благодарение на няколко обърквания по пътя и напредналото време го оставихме за друг път. Просто нямаше…
Лондон - първи ден / Blenheim palace
Лондон – първи ден / Blenheim palace
Който изобщо не беше за Лондон …
Всеки , който ме познава знае, че Англия и специално Лондон имат запазено едно кътче в сърцето ми, от където никой и нищо не може да ги измести 🙂 Нямам логично обяснение защо, но още от малка и държавата и културата, както и всичко свързано с Англия ме привлича неудържимо.
Вече два пъти съм била в Англия, но ако можех щях да пътувам доста по-често до там 🙂
Та, да…
Бавария - ден шест
Бавария – ден шест
Дойде и реда на последния ден от разходката ни из Бавария …
Полета излиташе ранния следобед , така че имахме достатъчно време да стигнем от Швангау до Меминген, че даже и да се разходим. Заради това и този ми пътепис ще е късичък, но не може всеки ден да обикаляме по осем часа и отгоре 🙂
Бяха ме предупредили, че Меминген е ужасно скучен град, нямало нищо интересно, било по-добре да си стoим на…
Бавария - ден пет
Бавария – ден пет
Днешният ден беше много важен за нашето семейство , защото любимият ни татко и мъж имаше рожден ден !
Специално бяхме направили програмата така, че този ден да е по-лежерен за да можем спокойно да се насладим на всяко място, да не бързаме и рожденика да получи полагаемото му се внимание.
Денят започна с торта ( когато сте с малко дете духането на свещи около милион и двеста пъти е неминуемо ),…
Бавария - ден пет
Бавария – ден пет
Та-да-дам ! Дойде и най-сериозния ни преход за цялото ни  приключение в този район – 120те км до Мюнхен . Както вече съм разказвала, използвахме кола под наем .
Сутринта започнахме рано с един особен трепет в сърцата главно заради многото път, който трябваше да изминем и притеснението дали всичко ще мине добре, ще се оправим ли с шофирането в големия град и подобни , все пак едно е карането по…
mury1983 · 6 years
Бавария ден три - втора част
Бавария ден три – втора част
По предварителен план след Линдерхоф мислехме до отидем до Гармиш-Партенкирхен с идеята да видим да видим рисуваните къщи, характерни за района . Предният ден, обаче, преценихме че ни не се шофира още 50 км и след кратка справка с гугъл решихме да отидем до село, чието име запомних след сигурно 100 повтаряния – Оберамергау 🙂
Това се оказа страхота идея, защото селцето е прекрасно, аатмосферата е…
Бавария - ден три , първа част
Бавария – ден три , първа част
Днешният ден беше предвиден само за една голяма спирка, а всъщност се оказа, че обиколихме четири 🙂
Както винаги станахме рано, хапнахме, направихме сандвичи и запалихме колата в посока двореца Линдерхоф – една от перлите на Лудвиг II Баварски.
Намира се на около 60 км от Швангау, като маршрута отново преминава по красиви междуселски пътища, радващи ни с прекрасни гледки.
След около час…
mury1983 · 6 years
Бавария - ден втори, втора част
Бавария – ден втори, втора част
След разходката в Нойшванщайн имахме около два часа до следващия тур в Хохеншвангау. Слизането от двореца трае около половин час и ние започнахме да пресмятаме какво можем да направим във времето , което ни остава .
Разбира се, една от целите беше да видим моста Мариенбрюке, от където се вижда прекрасна гледка на замъка и околността, но картите наоколо сочеха, че до там са поне 15 мин ., за нас…
mury1983 · 6 years
Бавария - ден втори, първа част
Бавария – ден втори, първа част
Цял ден само за замъци …
Денят ни отново започна неприлично рано, но пък този път поне имахме като награда невероятна гледка, която омекоти малко настроението ни.
Така или иначе идеята на цялото това пътуване беше да посетим Нойшванщайн , така че изобщо не е странно че това беше първата ни набелязана спирка.
Организирането на посещението му е лесно, като обаче препоръчвам билети да се купуват…
mury1983 · 6 years
Нямах никаква идея къде точно е Меминген, но знаех, че е в Бавария, а там е и една дестинация, която беше много желана от нашето семейство – замъка Нойшванщайн …
Та, чуденето ми дали да купя билети или не трая около 5 секунди и така се сдобихме с билети за началото на март 2018 г. Разбира се, после седнах да чета и проучвам как, къде , какво и установих, че март месец хич няма да е много удачен за посещение, все пак там са Алпите и си е прилично студено и снежно. Но, каквото такова, оставаше толкова много време и оставих всички размисли и страсти за когато наближи .
Wizzair, обаче реши да направи прекрасен подарък като промени часовете на полетите и така ни даде възможност , съвсем безплатно, да си сменим датите за доста по-приятния април, като задължително трябва да кажа, че половинката има рожден ден тогава, та с един куршум два заека 🙂 В последствие се оказа, че точно тогава е Великден, нашия – православния, но преживяхме тази дребна спънка и лека – полека започнах да подготвям и това пътуване.
Мисля, че вече съм споменавала за картата, с места които искам да посетя и винаги когато избирам дестинация я преглеждам много детайлно. Сега пак беше така, но се оказа че всички интересни обекти за посещение са на прилично разстояние един от друг , а градския транспорт е бавен и се налагат много прекачвания … все пак там е предимно селски район .
Та, започна се чуденка – първия вариант беше да спим в Мюнхен, но се отказахме, едно заради цените на спането, второ – заради главната цел на посещение – Нойшванщайн за който трябваше да пътуваме два часа с влак, после да сменим с автобус и така в двете посоки.
След проверяване на сайтове, места за спане, придвижване и какво ли още не, решихме че няма смисъл да ходим чак до Мюнхен, при условие, че летище Меминген е на 80 км от замъка, а направо да запазим апартамент в селцето под Нойшванщайн – Швангау .
Тук се сблъскахме и с втория сериозен проблем, който доста ме притесни и тайничко се притеснявах дали не се престарах като реших да избера не толкова популярния избор за спане … Оказа се, че въпреки близостта на летището начина да се стигне до Швангау е със смяната на два влака и два автобуса и общо време за придвижане около два часа и половина ! Шок и ужас ! Ако бяхме само двамата нямаше да е никакъв проблем, но ние влачим и детето с нас, а толкова време седнал, след прекарани два часа в самолет беше просто невъзможно.
Та така ни остана единствената възможна опция – кола под наем 🙂 Естествено , на всеки това му звучи много добре и логично, докато не се сблъска челно с търсенето на кола, милионите фирми, застраховки и разкази в нета за прецакани хора и хилядите евра, които са им били взети без никаква причина …
Отново се започна едно четене, сравняване, пресмятане и накрая затворихме очи и решихме да се надяваме и на късмет и резервирахме през сайта Rentalcars.com . Всичко се случи доста лесно и вече подсигурили всичко остана само да чакаме да дойде време и за самото пътуване …
Е, заветния ден дойде …
Полетът излиташе в 13.50 ч, ние скандално оптимистични си бяхме поръчали такси за 12 ,00 ч, все пак сме само с ръчен багаж, защо пък да чакаме толкова на летище и така още в началото на пътуването се забихме в страхотно задръстване …
Няма да ви отегчавам с нервите, които изгубих в тая кола и колко пъти наум се чудих защо на 05,04 . в работен ден и по обед има толкова коли в тази наша хубава столица, но резултата беше , че доста изнервени и лееееко закъснели пристигнахме на летището.
За наша радост нямаше милиарди пътници и след кратка отбивка през безмитния ( задължително купуваме нещо дребно, но торбичката която ти давам може да се ползва като допълнителен позволен багаж, ако от Wizz решат да се заядат за нещо ) поживо , поздраво излетяхме .
След много лек полет пристигнахме по разписание в Меминген и веднага се насочихме към гишетo на Europcar, от които бяхме резервирали. Летището е изключително малко и няма никакъв начин да не се ориентирате за секунди .
Показахме си резервацията на човека, поискахме да си платим пълна застраховка ( има няколко вида застраховки , според различните фирми, но пълната включва всичко и предполага по-малък депозит, който фирма ви блокира. Също така препоръчвам да не се купува от сайта, а на място, защото ако по-късно има проблем фирмата от която сте взели колата ще си изтегли парите, а вие ще трябва след това да се разправяте със сайта посредник. Възможно и да резервирате директно от фирмата, но често посредниците дават по-дoбри оферти. Да не забравя, кола се резервира задължително само с кредитна карта, никакви други не приемат )  столче за детето и момчето тръгна да ни води към колата .
Предполагам сещате се колко бяхме притеснени , особено когато след като ни показа колата  ( чисто нов Opel Corsa на 2000 км ) тя се оказа автоматик, а ние дори не се бяхме возили в такава . Тук половинката се взе в ръка и го пита как така, след като изрично искахме с ръчни скорости, а момчето ухилено като тиква ни казва -” Няма проблеми, сега ще ти покажа . Това ти е за паркиране, това за напред, а това за назад, нищо друго не ти трябва ” и пак ухилен си тръгва .
Ние се споглеждаме, на мен ръцете вече ми се потят, ама кво да правим, няма как да се откажем и решаваме да се пробваме, не че имаме друг избор де 🙂
Сяда мъжа зад волана, аз съм вечния навигатор и след около пет минути вече бяхме забравили, че ни е за пръв път.
Е, объркахме малко пътя и трябваше да направим 10 км обиколка, но това си е бял кахър.
С две думи мога да кажа, че няма такова удоволствие като возенето в нова кола и по хубави пътища. Шофьора потвърди същото и каза, че за пръв път изпитва удоволствие от шофиране …
След има -няма час и половина пристигнахме и на така чакана дестинация, където ни посрещна тази гледка :
  а аз направо щях да се разплача от кеф.
Първата ни спирка беше да спрем в единствения ! хранителен магазин ( гледката от него може да засрами много известни туристически дестинации ) в началото на селото за да се заредим за вечеря и след него пристигнахме и в къщата …
Накратко ще дам инфо за селцето, а после ще се впусна и в хвалебствия за къщата, защото това е едно от най-добрите места , в които съм отсядала изобщо.
Швангау е малко селце с дължина около 4 км и 3000 души жители, чието основно значение е близостта му до замъците Нойшванщайн и Хохеншвангау, както и това, че е последното населено място от ” Романтичния път ” на Германия .
Всичко къщи са с максимум три етажа, много кокетни и с типичната архитектура за Бавария. Точно такава беше и нашата  – Haus Forggensee .
Честно казано изобщо не очаквах такова нещо, когато резервирах. Собствениците са цяло семейство – дядо със своите деца, които ни посрещнаха много любезно и точно навреме. Те живеят на първите два етажа , а ние бяхме на последния. Снимките на къщата изобщо не  показват целия уют и прекрасна атмосфера, която има. Най-хубавото беше , че без дори да казвам хората бяха оставили столче за хранене и легло за детето, а веднага след пристигането ни донесоха и две кутии пълни с игри и играчки специално за него. Няма да ви обяснявам колко това повиши настроението и колко обгрижени и специални се почувствахме . Мисля си, че колкото и да ги хваля няма да им е достатъчно 🙂
Е, след толкова емоции почти на стъмване решихме да се разтъпчем малко и отидохме до нещо, което аз чаках с нетърпение – огромното езеро Forggensee  … Очаквах да видя това :
а видях това :
Оказа се, че това е изкуствено езеро, което има работно време  – от юни до ноември. Идея си нямам защо, къде отива цялата тази вода и какво налага чак такива драстични мерки, но разочарованието ми беше голямо …
Моите драми не попречиха на детето, обаче, което намери сухата земя за особено забавна …
Така приключвам този ден, че разказа и без това стана по-дълъг от планираното и ви оставям да се подготвите за преживяванията около един от най-големите световни туристически обекти – Нойшванщайн 😉
Бавария – ден първи Подготовката за това пътуване започна преди почти година, юни 2017 г., когато съвсем случайно намерих билети до летище Меминген за 6 лв на човек на посока.
Милано - ден три
Милано – ден три
Дойде време и за последния ни пълен ден в града. Следващия не го броя, защото беше само придвижване до летището и прибиране в София . Беше предвидена лежерна програма за да се насладим пълноценно на последните ни часове в Милано . Денят ни започна както винаги рано, закуска, подмотаване и отиване с метрото до една от най-големите атракции – Кастело Сфорцеско ( замъка на фамилия Сфорца ) Построен…