Grutas de Cacahuamilpa, Guerrero, MX /// 21/11/2018
Další místo, který stojí za to vidět.. Jedny z největších jeskyní na světě. Místní se prý jeskyně snažili skrývat a chránit před světem a vlastně se není ani čemu divit. Nakonec samozřejmě otevřeno pro všechny.. V Cacahuamilpě (nevim jestli to skloňuju dobře.. :D) je okolo 90 jeskyní, ale asi jenom 20 z nich je přístupno návštěvníkům. Po tom mostě jsme se prošli a zpátky jsme na karabině letěli dolů. Podemnou asi 180m.. Pro člověka jako já, kterej má hrůzu z výšek dobrej výkon haha. Krom jeskyní a zipování jsme se byli ještě projet krátce řekou u jeskyní. Čekali jsme projížďku skrze jeskyně, no nakonec to bylo jenom mimo, takže trochu zklamání. Nicméně zpátky jsme jeli na korbě džípu, takže jízda na korbě v Mexicu - check!
Každopádně krásný místo, doporučuju když bude mít někdo cestu!
Taxco, MX /// 03/11/2018
Día de los Muertos, Taxco, Vodopády, Ježíš
Pozas azules de Atzala - přírodní koupák. Dali jsme koupačky, v listopadu (teď)  jsme měli klasicky okolo 25°C, takže idoš do vody. Ta byla ale celkem studená, protože řeka, chápeš. Ale osvěžující. Pocit k nezaplacení koupat se v listopadu venku haha. Myslím, že se tam ještě vrátím, zase super hory a příroda. Hory zelený, je to totiž níž, takže všechno zarostlý. Mám pocit, že to bude dobrý na nějaký výšlapy lesem. Po vykoupání se, jsme se vrátili zpátky do Taxca a v merku jsme měli místní klenot - vyhlídku  El Cristo Monumental de Taxco. Jako bys byl v Brazílii:) Zvolili jsme cestu pěšky, takže nahoru, hrozným krpálem. Asi po hodině jsme to zvládli, totálně znavení a jak po sprše. Super, prošli jsme milion mini uliček, hroznejch asi milion schodů, potkali jsme nespočet psů, poznali krásný město v údolí. Doporučuju. Čego
Taxco, MX /// 02/11/2018
Día de los Muertos, Taxco, Vodopády, Ježíš.
Nevěděli jsme co dělat na Día de Muertos - čti Dušičky, tak jsme se na poslední chvíli rozhodli, že dáme cestu někam mimo CDMX. Volba padla na menší město Taxco, asi 3 hodinky jižně z města. V průvodcích se to prý taky doporučuje, takže plán byl jasnej. Vyrazili jsme poměrně pozdě s tím, že do Taxca jsme dorazili asi hodinu před západem slunce. Samozřejmě zase fuckup, protože jsme se místo plánovanýho airbnb (který pro jistotu neodpovídalo..) rozhodli ještě před cestou koupit hotel. A samozřejmě jsme při příjezdu zjistili, že ten hotel je asi 40 minut z Taxca, moc hezký haha. Následovala krátká diskuze co budeme dělat. Rozhodli jsme se, že na to prozatím serem a šlo se podívat na hřbitov za mrtvýma.
Nebyl tu ale žádnej průvod s maskama jako v 007, ale lidi tu tráví čas se svýma příbuznýma na hřbitově v podobě pikniku, oběda nebo večeře. Nejsou tam ale přes noc. Všechno trvá pouze přes den do západu, takže jsme si museli máknout, aby nám nezavřeli.
Představ si obří hřbitov s ne tak klasickými hroby jako máme my, ale spíš jejich připomínají malé hrobky. Lidi jsou uvnitř nebo v jejich blízkosti a “oslavujou”. Přinesou květy, pijou pivo, žerou tacos a takhle tam tráví celý odpoledne. Je to čas, kdy se sejde celá rodina, možná i nějací příbuzní. Prostě je tam hrozně moc lidí a občas nevíš kam můžeš jít. Překvapilo mě, že jsem se nesetkal s naštvanými pohledy nebo nechápajícími výrazy místních, ale všici vypadali, že jsou rádi, že tam jsme. Že to můžeme vidět. Zdravili nás a vypadali hrozně mile. Nemám z toho moc fotek (3), protože mi připadalo nevhodný tam fotit. Když jsem cvakal ty tři, tak jsem se cítil trochu až divně. Je to vlastně celkem hezký, jak tam tak všichni posedávali a byli veselý, berou to jako takovou oslavu života.
Následně jsme se odebrali zpět město, hledat úbytko. Asi po hodině jsme našli hotel a jelo se do centra. Taxál za 25 pesos - všechno brouk. Zajímavostí je, že žádnej taxikář nemá v autě přední sedačku. Fakt nikdy nikdo. Pro čtyři lidi + řidič to není moc místo v malým autě :D Dali jsme obědovečeři na terase v blízkosti hlavního kostela - El Templo de Santa Prisca a dál jsme si sedli v nejvyhlášenější hospodě ve městě na pár drinků a koktejlů. Bar Berta kdyby tam někdy někdo zabloudil. Muy bueno. Nakonec jsme si rozdali pár selfíček na náměstí a jelo se na hotel. Další den jsme si naplánovali výlet do Pozas azules de Atzala - přírodní koupák v řece s vodopádama.
CDMX, MX /// 10/2018
Nějaký fotky z října. Město.
Xochimilco, CDMX, MX /// 18/08/2018 _ part02
Tuny barev kam se podiváš.
Xochimilco, CDMX, MX /// 18/08/2018 _ part01
Fotky ještě ze srpna. Jedná se o umělý “plovoucí” zahrady a místo, který je na jihu města. Xochimilco [čti Sočimilko] je hrozně oblíbený místo pro Chilangos - tzn. obyvatelé CDMX, jezdí sem chlastat, odpočívat a vymejt si mozky. Dost populární, takže když sem jedeš v hezkej den, je možný, že kanály budou fest zasekaný loděma! Ale super místo:)
Cadereyta, Querétaro, MX /// 10/10/2018 _ part03
Cadereyta, Querétaro, MX /// 10/10/2018 _ part02
přehrada + botanická zahrada a kaktusy
Cadereyta, Querétaro, MX /// 10/10/2018 _ part01
začátek obřího pohoří Sierra Gorda - Přehrada  Zimapán Dam (přírodní hranice mezi státy Hidalgo a Querétaro) a Pueblo mágico - Cadereyta de Montes (jedno z asi 110 “magických městeček” v Mexicu). Výletnictví na jeden den, víc jsme neměli.. Klasicky je to ale spíš výlet na víc dní. V okolí je toho dost k vidění!
První zastávku jsme měli na místní přehradě, která energeticky zásobuje velkou část území a hloubka je prý až kolem 120m.. Zapomněli jsme plavky, takže bez plavání - jen jsme si vzali trip po přehradě na lodi, s krátkým komentářem. Dali pár fotek a jeli se zptátky do Cadereyty, projít město a dát si nějakej oběd. Po jídle jsme se rozhodli navštívit místní zahrady s kaktusama - jsou tu dvě. První jsme odmítli i přesto, že v ceně vstupnýho bysme dostali malej kaktus. Takže se šlo dál, kde bylo vstupný 0,-. Bohužel jsme přišli akorát půl hodiny před zavíračkou, takže jsme stihli akorát vyhlídku na kopce a kousek zahrady.
tomionacestach · 6 years
Movimiento de 1968 en México _ 2. října 2018 /// 50. výročí událostí /// říjen_2018
part03
undefined
tumblr
part01
Tak máme za sebou první demonstraci v Mexicu. Včera (tj. 02/10/2018) se v CDMX odehrála jedna z největších demonstrací, jako připomínka událostí z roku 1968. 2. října se tu každoročně dějí masové demonstrace. Letos tomu bylo 50 let.
Jestli tě zajímá víc, stačí si přečíst pár článků někde na netu>>
Je to taky den, kdy se dá projít nejrušnější třídou města a hlavním náměstím bez aut! Hned ty ulice vypadají mnohem větší než když jsou plný aut, motorek a všeho možnýho.
Bylo nám doporučováno, jakož to cizincům, ať radši zůstaneme doma, protože by to nemuselo dopadnout dobře a klidně se může něco stát. Demonstrace se nám ale zdála vlastně dost klidná. Čekali jsme různý potyčky nebo něco horšího.. (Hlasitější už podle mě byla loni na Václaváku proti Babišovi a Ondráčkovi) Dělali jsme si srandu, jestli si nemáme s sebou do batůžku vzít nějaký nože nebo tak podobně - naštěstí nebylo nic z toho potřeba! Zpětně jsme si ale uvědomili, že jsme šli podjezdem směrem k Zócalo (hlavní náměstí a centrum), takže kdyby někdo chtěl, tak jsme byli fakt lehkej cíl ke zlikvidování.. Uff, naštěstí proběhlo všechno v poklidu a nic brutálního se neodehrálo. Před náměstím jsme se odpojili a šli to rychle sledovat z balkonu jedný restaurace. Tam nás pak vyhodili a šli se asi dívat taky.. Tady je ode mne fotoreport:)
Xilitla, Las Pozas + Huichihuayán _ září 2018 /// part06
Vidět toho můžeš milion. Od krásný přírody až po pavouky a veverky s motýly. Jinak ty bestie osminohý, ty nebyly uplně malý. Představ si o něco menší zatnutou pěst - a to se ti houpe na síti nad hlavou.. Fuj.
Poslední fotka je z neděle - konečná našeho výletu. Huichihuayán - přírodní kúpalisko v řece se splavem, který teče z pozdemní jeskyně. Voda byla supr každej den. Ani teplá ani studená. Osvěžující. Jo a vlastně to bylo úplně poprvý, co jsem se v Mexicu koupal.. :D Takže dobrý!
Jet do Xilitly na víkend je fakt málo. Kdybys tam někdy měl cestu, je lepší to naplánovat na týden a pořádně to tam prozkoumat. Nám hodně místních nabízelo /kromě všemožných kouzelných hub a drog, guided tours po pralesích, kam se normálně uplně nesmí, jako rozšíření zážitku z Las Pozos. Taky jsou v okolí super jeskyně, jako třeba  Cueva Del Salitre. Takže o zážitky nouze není!
PS: Jo a to bysme nebyly my, aby nás z té zahrady nevyhodili :D Samozřejmě, že jsme s sebou měli piva a tak různě. Takže časté napomínání, že se tu nekouří a nechlastá bylo na hodinovém pořádku. Když jsme sestupovali dolů s tím, že je to konečná, vylezli jsme na jednu terasu a dělali kraviny. Někdo si cestou dolů utrhl list z nějakýho stromu a my jsme si dělali prdel, že to musíme zabavit a vyhodit ho.. To jsme ale ještě nevěděli, že za minutu u nás bude jeden z průvodců a v prdeli budeme my! Začal na nás řvát něco španělsky, vzal nám batoh s tím listem a s !!celým pivem uvnitř!! a mával na nás ať jdem za ním - jo, připadali jsme si fakt jak nějaký trestanci.. Cestou k východu nás ještě další průvodce označil za “Ničitele parku”, takže ještě lepší pocit! Týpek pokračoval v nadávání ve španělštině a říkal nám ať počkáme, že zavolal fízly. Super situace pro nás, fakt! Všichni jsme z toho byli celkem dost špatní a nevěděli jsme, co se bude dít.. Za chvíli ten týpek přišel, něco na nás zase začal řvát a ukazovat ať urychleně vypadneme. Hodil po nás batoh, bez piva samozřejmě!! a poslal nás do řiti. Rychle jsme se zdejchli a byli rádi, že nás nikdo nezatkl, nemuseli jsme platit odškodný a tak podobně..  Ještě, že jsme všichni na začátku řekli, že jsme Němci - Viva la Alemania! :D
Někdy zase zdarec
Xilitla, Las Pozas _ září 2018 /// part05
Xilitla, Las Pozas _ září 2018 /// part04
Mega giga zahrada s vodotryskem a dalšíma vychytávkama! Představ si, že máš tohle za barákem a je to tvoje!