sydkoresa · 6 years
Nu säger jag hejdå till Sydkorea för denna gången. Dessa sju veckorna har gått väldigt långsamt och väldigt fort, med otroligt många nya minnen och erfarenheter som jag kommer att ta med mig framöver. Tack för att ni följt med mig hit! Vi ses!
sydkoresa · 6 years
Igår åt jag god mat och klappade får. En mycket lyckad sista dag, om jag får säga det själv.
tumblr
Bowling!! Anjelika hade en underbar teknik då hon mest bara slängde klotet på banan och hoppades på det bästa.
tumblr
Vi sjöng karaoke i Busan! Det var otroligt kul, det måste jag erkänna. En timma försvann på några sekunder.
tumblr
The Garden of Morning Calm i utkanten av Gapyeong. Sydkoreas varmaste dag på sisådär 120 år.
tumblr
Cykling längs med Han River i Seoul. Lite läskigt, lite ostabilt, men väldigt fint.
tumblr
I samtal om Gaudí på promenad genom Gamcheon Village, Busan.
sydkoresa · 6 years
Ett litet urval av bilder från Daejeon, Daegu och Busan.
tumblr
Hej där! Nu var det en vecka sen sist, men att tiden går fort är ju knappast någon nyhet. Här är en video från Daejeon från en vecka sedan, då vi gick förbi en fågel som stod väldigt still och gjorde oss fundersamma på om allt faktiskt stod rätt till.
sydkoresa · 6 years
Gyeong-ju del 2. Andra dagen i Gyeong-ju åkte jag till ett gammalt, känt tempelområde som bjöd på de första tempel-byggnaderna som faktiskt såg så gamla ut som de hävdade att vara. Det var fint att gå runt där och kunna tänka på alla år som andra har gått där och tänkt på andra saker. Efter det tog jag en lång promenad för att se några av de många sevärdheter som Gyeong-ju har att bjuda på. Trevligt, men otroligt varmt var det. (Lade till en liten bild på min själv också, hoho. Mår faktiskt lika bra som det ser ut att jag gör, även fast jag längtar hem litegrann.)
sydkoresa · 6 years
Gyeong-ju del 1. Första kvällen gick jag på en trevlig promenad på ett par utav de mindre gatorna. Stannade ett tag vid en baseboll-plan och tittare på ett lag som tränade. Blev överraskad om och om igen av hur enkelt det såg ut att träffa, kasta och fånga en boll; färdigheter jag själv aldrig riktigt har behärskat. Senare på kvällen åt jag en middag menad för en, men som såg ut att snarare kunna mätta tre eller fyra personer med de tillsynes oändliga sido-rätter som följde med den faktiska beställningen. Klagade förstås inte, för gott var det!
tumblr
De gånger på gps-kartan missar att visa att det löper en hög mur kring hela området får man ta till med de medel man kan. Eftersom att jag inte ville ta mig tillbaka samma väg jag kom, och se väldigt dum ut framför hela skolans baseboll-lag, så klättrade jag självklart över muren istället.
sydkoresa · 6 years
Hej på er!! Jeon-ju bjöd på en hel del olika saker, allra mest fina kvarter och väldigt varmt väder. Trevliga människor och otroligt god fika var också något som staden var bra på; något jag själv inte klagar över.
sydkoresa · 6 years
At the moment... (pun not intended)
sydkoresa · 6 years
Bilder från gårdagen då jag hängde med två tjejer jag träffade på mitt hostel. Vi var vid stranden och svettades innan vi gick upp till Naksan Temple där vi först fick tempel-lunch innan vi vandrade omkring på det stora tempelområdet. Efter det åkte vi till ett museum där jag fick prova en hanbok (traditionell koreansk klädsel) gjord för 13-åringar, innan vi sa adjö till Seojin som skulle ta bussen hem till sig. Jag och Freddy tog då en trevlig promenad genom smågatorna tillbaka till vårt hostel.
sydkoresa · 6 years
Bilder från Seoraksan National Park där jag gick en trevlig och jobbig vandring som slutade med väldigt mjuka ben. Träffade ett vildsvin, bland annat. Mycket spännande.
tumblr
The House Hostel i Sokcho. Varmt rekommenderat för den som vill ha trevlig stämning med glada människor omkring.