azebeni-muti
azebeni-muti
Minhas duas Mães olham ferozmente radiante por mim
46 posts
Me chamo Azebeni-muti, filho de Hethert e Bast, meus amados são Wesir e Wepwawet
Don't wanna be here? Send us removal request.
azebeni-muti · 3 years ago
Text
Prioridades.
Quais são suas prioridades? O que você deseja, o que ocupa sua mente durante o dia? O que move sua alma?
Priorizar a felicidade, a eloquência, a beleza, a alegria de viver, o tesão de ser quem é. Priorizar o êxtase, a sensualidade, os perfumes da vida, as nuances de cores que pintam o céu.
Priorizar um sorrido no rosto, um dia nublado, um café da tarde com a companhia dos amigos. Priorizar o tempo que investimos em nós mesmos.
Quais são suas prioridades?
A Senhora da alegria me ensina que a felicidade não é um presente, tampouco uma conquista. A felicidade é um estado da alma, é uma lente pra se enxergar o mundo ao nosso redor. Entender nossas prioridades nos faz entender o que ressoa em nossa alma e vibra felicidade.
A Senhora da Sensualidade me ensina que sedução é o ato de se fazer plenamente presente. Brilhar nossa melhor versão, vibrar nossa real vontade. O encanto é resultado de autocuidado, do carinho e afetado dado a si msm.
Torno a dizer, quais são suas prioridades?
Dua Hethert! Dua Bast! Dua Iryet Ra!
Tumblr media Tumblr media
5 notes · View notes
azebeni-muti · 4 years ago
Text
Tumblr media Tumblr media
Sept 5: After working on Her for 8 days, She's finally complete. I worked with a House member to come up with the hieroglyphics that actually MEAN something and aren't just random symbols. I painted them on, very carefully. 10+ hours of work, blood, sweat, and tears, lots of love and devotion, I'm finally happy with how She's come out. Dua Sekhmet!
124 notes · View notes
azebeni-muti · 4 years ago
Text
TRADUÇÃO PARA PORTUGUÊS-BRASIL:
Fervura de Acolhimento
Fervuras são meu tipo coringa de feitiço favorito. São fáceis de arrumar e de manter, são feitiços de curto prazo de execução, mas com efeitos de longo prazo na duração, e cheiram bem pra caramba! Fora que, algumas vezes, você pode beber da fervura se você usou apenas ingredientes comestíveis – bônus se eles tiverem gosto bom! (risos)
O que é um feitiço de fervura? talvez você se pergunte. É um feitiço que você ferve em seu fogão! Escolha sua panela favorita e encha-a com um líquido de sua preferência – podendo ser água lunar, solar, cidra, ou apenas a boa e velha água filtrada, só pra citar alguns exemplos – e então adicione ingredientes que tenham afinidades com seus objetivos. Coloque no fogo e deixe que ferva. Deixe que seu cheiro impregnar sua cozinha e sua casa com seu cheiro e seu vapor. Você consegue facilmente manter uma fervura por um dia inteiro apenas adicionando líquido constantemente.
Minha fervura de acolhimento tem a intenção de fazer exatamente o que seu nome diz. Ela limpa energias estagnadas e preenche com uma calma e acolhedora energia. É perfeita para se preparar para festas, limpar um novo apartamento ou casa, ou qualquer outro momento acolhedor que você precise. Essa fervura também dá uma ótima bebida de maça e limão!
Ingredientes (a quantidade vai variar de acordo com o tamanho de sua panela e suas preferencias, sinta-se livre e encorajado a testar!)
·         Água (pode ser lunar ou solar se quiser)
·         Maçãs
·         Limão
·         Canela (em pó ou em pau)
·         Cravos
·         Noz-moscada
·         Gengibre
·         Mel
Instruções:
Na panela de sua escolha, coloque água o suficiente para enchê-la até a metade. Use qualquer tipo de água (ou líquido) desde que você tenha certeza de estar usando água limpa e potável se tiver a intenção de beber esta fervura.
Corte suas maçãs. Eu recomendo fazer isso em rodelas. Cortando elas em rodelas na horizontal é possível observar um formato de estrela de 5 pontas na forma em que suas sementes são dispostas, o que é perfeito para a estética do feitiço. Certifique-se de retirar todas as sementes.
Corte seu limão em rodelas.
Adicione os seus ingredientes a panela. Você precisa ter espaço suficiente no topo para que a mistura possa ferver sem acabar sujando todo seu fogão.
Deixe que, em fogo brando, sua panela entre em ponto de fervura e aproveite seu suave aroma. Mexa vez ou outra para se certificar que nada está grudando ao fundo, e aproveite para reforçar seus encantamentos sobre sua fervura. Se notar que a água começou a baixar, você pode tanto acrescentar mais água quanto simplesmente apagar o fogo, deixar esfriar e descartar os restos, pondo assim fim ao feitiço.
Se você planeja beber a fervura, deixe-a em fogo brando por um tempo até que os sabores sejam incorporados à água. Geralmente deixo por cerca de 20 a 30 minutos antes de tomar, para aumentar o sabor.
Atos mágicos opcionais (ou não tão opcionais assim) que você pode acrescentar:
Se você tem dificuldade de “entrar em sintonia” para executar feitiços (como eu), imagine o seguinte: A panela é seu caldeirão, a colher é sua varinha, o fogão é seu coração, e tudo ao seu redor é magiko, é questão de esperar até você começar [a sentir a magia acontecendo].
Maçãs para mim representam tantas coisas. Elas representam a colheita, o amor, a harmonia. Podem ser doces ou azedas, macias ou crocantes. Cada tipo de maçã traz algo especial para sua fervura. Minhas favoritas são as “honeycrisp” pela sua crocância e doçura que me remetem a uma torta, porém você deve usar a que for de sua preferência. As maçãs são a base desse feitiço, definindo que aqueles que são acolhidos em casa são também amados.
Limões, aqueles ingredientes favoritos de feitiço. Aqui o limão está purificando e limpando qualquer um que adentre seu vapor ou aroma, preencher sua casa e cozinha com seu aroma vai proporcionar a expulsão de quaisquer energias negativas ou desagradáveis. E o limão vai varrer essas energias até a porta de saída.
A combinação de temperos nesse feitiço, canela, cravos, noz-moscada e gengibre, são a combina perfeita e poderosa de toda casa para trazer amor, proteção e positividade. Enquanto adiciona cada ingrediente, segure-os em suas mãos por um breve momento e fale para eles seus objetivos, e quando estiver pronto acrescente à panela. Por exemplo, eu daria à canela a tarefa de energizar todos os outros ingredientes, ao gengibre a tarefa de induzir a boa saúde e longevidade, noz-moscada para aquecer, etc...
Se o limão purifica e os temperos energizam e protegem, então o mel é a cola que unifica e mantem todos os ingredientes juntos de forma coesa, lembrando os demais ingredientes de suas reais funções. O mel adoça o feitiço, trazendo elementos de amor e felicidade.
Em feitiços dessa forma, geralmente eu considero o mel como um elemento de proteção, mas não na forma de aço ou paredes de concreto, e sim de forma gentil. Como enrolar-se num dia frio em um edredom quentinho, tomando um chocolate quente, enquanto se assiste a neve cair lá fora [ou se ouve o barulho das arvores sacudindo com os ventos frios e gélidos do Brasil]. Ele te enrola em uma energia aconchegante e acolhedora e dá aos demais ingredientes essa energia mais suave.
Se a intenção é criar um ambiente acolhedor e de gratidão em casa, eu gosto de verbalmente acolher e bem dizer minha fervura enquanto a observo. Digo a mim mesmo “sou bem vindo e grato”, repito isso para meu gato, o espírito de minha casa, de minha cozinha, aos meus utensílios e materiais de casa, meus instrumentos mágicos e meus aliados espirituais. Permito-me sentir o amor, a gratidão, por todos que eu recebo e em casa, e em paz. Sinto em mim a humildade e a gratidão por eles – é a gratidão que faz com que você queira construir esse ambiente para eles e para você.
Se você decidir beber alguma parte dessa mistura, eu acredito que o melhor seja dividir se puder. Pode dividir com alguém que você ama, oferecer à uma divindade, dar um copo aos seus espíritos aliados, ou simplesmente libar um pouco à terra, para a própria natureza. Interaja com a poção com gratidão e humildade. É necessário mais do que apenas ocupar um espaço para fazê-lo de lar, e você recebe apenas o tanto que dá.
Como um bônus, aqui vai pra mostrar quão versáteis fervuras podem ser: Tire o mel, use maçãs estragadas e adicione um pouco de vinagre para criar um feitiço de banimento que é especialmente eficaz contra ex-companheiros abusivos.
Se você usar esse feitiço, por favor me conta como foi e se gostou dele!
Sejam todos acolhidos! 💛
“Welcome Home” Simmer Pot
Simmer pots are my favorite low-energy spell. They’re easy to set up and maintain, they’re short-term spells with a long-term effect, and they smell so darn good. Plus, sometimes you can drink from the pot if you use only edible ingredients - bonus points if it tastes really good!
What is a simmer pot spell, you ask? It’s a spell that you simmer on the stove! Grab your favorite pot and fill it with a liquid of your choice - this could be moon or sun water, apple cider, or just regular old tap water, for a few examples - and add ingredients that match your goals. Set it on the stove, bring it to a simmer, and let it fill your kitchen and home with fragrant steam. You could easily keep a simmer pot going all day long if you keep adding liquid to it.
My “Welcome Home” Simmer Pot Spell is intended to do exactly what it sounds like. It clears out stagnant air and ushers in calm and inviting energy. It’s perfect for preparing for parties, cleansing a new home or apartment, and other homecomings. This pot also makes a satisfying apple-lemon beverage!
Ingredients (the amounts vary based on the size of your pot and your personal preferences; feel free to experiment!):
Water (you can use sun or moon water, if you like)
Apples
Lemon
Cinnamon (powder or sticks)
Cloves
Nutmeg
Ginger
Honey
Instructions:
In your pot of choice, add enough water to fill it about halfway. You can use any kind of water, but be sure you’re using safe, sanitary water if you plan on drinking this.
Slice your apples. I recommend slicing them into rounds - apples have a star-shaped hollow in the middle that holds their seeds, so it’s perfect for the aesthetic. Be sure to remove any seed pieces.
Slice your lemon into rounds.
Add your ingredients to the pot. You should have enough room at the top for the mixture to bubble slightly but not end up all over your stove.
Bring the mixture to a gentle simmer and enjoy the aroma! Stir occasionally to ensure nothing is sticking. If you notice your water getting low, you can either add more water to keep simmering or discard the ingredients and end the spell.
If you plan on drinking this, let it simmer for a while to infuse all the flavors. I usually let it go for at least 20 to 30 minutes before partaking for optimal flavor.
Optional magic you could include:
If you have difficulty getting “into the headspace” for casting spells (like me), consider this: The pot is your cauldron. The spoon is your wand. The stovetop is your hearth. Everything around you is magic; it’s just waiting for you to begin. Keep this in mind and everything else will come naturally.
Apples, to me, represent so many things. They represent the harvest, love, and harmony. They can be sweet or sour, soft or crisp. Every apple variety brings something special to the pot. My favorites to use are honeycrisp for their sweet-tart crunch and fabulous aroma, but you should use your favorite variety. The apples are the foundation of this spell, stating that all who are welcomed home are loved.
Lemons, that spell ingredient favorite. In this spell, lemons are cleansing and purifying. Anyone who steps into the fragrant mist filling your home will be free to shed any negativity or unpleasantness, and the lemon will wash it right out the door.
The combination of spices in this spell, cinnamon, clove, nutmeg, and ginger, are a powerhouse of love, protection, and positivity. As you add each to the pot, give them a task - speak or think the ingredient’s goal as you hold it, and when you’re ready, add it to the pot. For example, I would give cinnamon the task of energizing the other ingredients, ginger the task of imparting good health and longevity, nutmeg the task of bringing warmth, etc.
If lemons are the purification and the spices are the protection, then the honey is the glue holding everything together, reminding the other ingredients of their real purpose. Honey sweetens the spell, bringing elements of love and happiness.
In spells like this, I often consider honey to be a sort of protective ingredient; not in the way of wards of steel and walls of stone, but in a gentler way. Like wrapping yourself in a warm blanket with a warm cup of something on a cold, snowy afternoon after spending the morning playing in the snow. It wraps you in the sweetness of home and gives the other ingredients a softer vibe.
If the goal is to create a welcoming atmosphere, I like to verbally say “welcome.” While stirring, I say welcome to myself, my cat, my house spirits, and each of my friends and family who I would like to feel welcome and at ease in my home. Allow yourself to feel the love you have for everyone you are welcoming from head to toe. Be humbled and grateful for them - it’s this gratitude that makes you want to give them the gift of homecoming.
If you decide to drink some of the mixture, I believe it’s best to share if you can. You can share with someone you love, offer it to a deity, give a cup to your house spirits, or even “pour one out” for nature. Interact with this potion with gratitude and humility. It takes more than just occupying a space to make it a home, and you receive only as much as you give.
As a bonus, here’s how versatile simmer pots are: Remove the honey, use badly bruised apples, and add a splash of vinegar to create a banishing spell that’s especially effective against abusive ex-partners.
If you use this spell, please let me know how you like it!
Welcome Home, Everyone! 💛
785 notes · View notes
azebeni-muti · 4 years ago
Text
CARTA ABERTA AOS AMIGOS PAGÃOS
Bruxos, Feiticeiros, Pagãos, Curandeiros, Cipozeiros, Mandingueiros, Macumbeiros, irmãos de caminho, irmãos de luta, irmãos de fé. Fiquemos atentos! Ao longo dos últimos séculos viemos sendo mortos, torturados, silenciados e apagados da história e, desumanizados, somos retirados de nossas fés, de nossas casas, de nossos templos e espaços sagrados. Não mais! Unirmo-nos se faz necessário assim como nos últimos séculos.
Como agentes do sagrado, somos a quebra do status quo, somos a antítese do sistema de crenças adotado e imposto como padrão. Somos o grito da liberdade, somos a loucura e a sanidade. O êxtase, o prazer e o amor nos são sagrados. O pecado, o temor e a vergonha não são do nosso conhecimento. Por tanto, cuidado com o Diabo cristão e as garras da pretensa salvação. Não temos que salvar ninguém pois nada há a ser salvo se não por si próprio através de seus próprios méritos e suas próprias batalhas. Devemos ter cuidado para não cair na falácia d’O Verbo, que nos impõe a verdade escrita sobre pedra, de forma imutável e incontestável assim como é a palavra dos ditos salvadores de rebanhos. Nossas verdades são mistérios que apenas na vivência se desvenda. Não devemos cair na imitação daqueles que nos matam e subjugam nossa fé. Nossas verdades, nossos processos e nossas vivências não são impostas aos outros, mas sim discutidas de forma consciente afim de se observar a grandiosa teia da vida, que ao contrario do que nos prega nossos irmãos revoltos do Deus único, é feita de pura diversidade.
Que tenhamos tempo e discernimento para ultrapassar questões que nunca foram nossas, problemas que nos foram impostos, pecados e vergonhas que nunca haveríamos de ter se não pelas mãos pesadas que chicotearam nossos corpos, enforcaram nossos sonhos e queimaram nosso futuro. Possamos então recuperar a cura de nosso sangue ancestral como atuantes ativos pela diversidade religiosa e espiritual, pela liberdade de culto. Pela liberdade de existir e de ser quem é.
“As cordas que nos tiraram o ar amarram hoje as mãos dos nossos inimigos,
E o ar que antes faltara em nosso peito, hoje é veneno no pulmão de nossos inimigos.
Suas ações amaldiçoaram suas existências, e o fogo que antes nos devorou
Hoje assola o sentir-se vivo e livre daqueles que nos prenderam.
A água que nos afogou torna-se veneno em suas veias.
A terra sobre a qual nossos corpos padeceram hoje enfraquece seus corpos
Arruína seus caminhos, amaldiçoa suas vidas e lhes retira a prosperidade e a fartura sobre a mesa, 
Pois apenas aquele que em harmonia vive com o todo, no todo encontrará bênçãos.
Que assim seja, pois assim foi feito.”
Ao longo da história e ao redor do mundo, pessoas em todos os cantos aprendiam ou desenvolviam suas práticas espirituais, e através delas executavam o que hoje chamamos de magia. Possamos então fazer jus a todos os nossos antepassados, da magia e da tradição, através de nossas ações presentes, através de nossa vivência, de nossa união e de nossa batalha para garantir o continuar da luta dos injustiçados, da fé dos periféricos, oprimidos e desajustados.
Aos nossos ancestrais, tudo de mais puro e belo, e que eles possam lembrar sempre de nós, assim como nós sempre lembramos deles.
 Em perfeita harmonia,
Hiago Azebenimuti Nyanderu Idanejohe.
1 note · View note
azebeni-muti · 4 years ago
Photo
Tumblr media
HYMN TO ANPU
Hail Lord of the Western Lands Hail Foremost of Westerners Hail Lord of the Necropolis Hail Chief of the Holy Dwelling Hail Weigher of Righteousness Hail Prince of the Divine Court Hail Jackal Ruler of the Bows Hail Anpu Be welcome in peace You who are lord of this shrine You whose face is strong amongst the gods In ancient texts you were all of these things To me you are all of these things and so much more To me you are like a father in so many ways You have been there for as long as I can remember I grew up under your watchful eye From your painting on my wall I always knew you were real But I never knew you were really there Watching me grow up from your painting on my wall I called to you in times of trouble When I felt weak and powerless To right the wrongs done, to give me strength When I felt lost and alone To show me the way, and soothe my tattered heart I never heard a reply, I didn’t need to. I knew you would hear, wherever you were With childlike certainty and innocence I knew But I never knew you were really there Watching me grow up from your painting on my wall More grown up now, I know better I feel your presence when I sit before your shrine Like a warm cool darkness, a summer twilight all around me And while still you do not speak Oh Lord of the Lands of Silence You guide me but softly You teach me but gently From the shadows in the Land of Silence You reveal your guidance and warnings without words Through my intuition you speak So I do not know when it’s you, or if it’s just me That I may heed and follow as I choose. For you rule wit out ruling You guide but do not force You unlock the door but do not open it That is left to me, so that I will grow Into the kind of independent child any parent would be proud of You compel my love and devotion without demanding I’ve made no vows, no promises of service, of my devotion Between us there is no need for overt assertions of proof Oh Weigher of Hearts You know the truth of the love and devotion within my heart You know my dedication is already given In what I know as your way Without words I trust you without question And follow without tiring For while in your presence I am at peace The kind of peace that is so precious, so rare The utter tranquility of all of my being I ask for little other than you remain, Guiding, teaching, and strengthening as you do From the shadows in the Land of Silence Until I cross the threshold and join you there
618 notes · View notes
azebeni-muti · 4 years ago
Text
30 Days of Deity Devotion
A basic introduction of the deity
How did you become first aware of this deity?
Symbols and icons of this deity
A favorite myth or myths of this deity
Members of the family – genealogical connections
Other related deities and entities associated with this deity
Names and epithets
Variations on this deity (aspects, regional forms, etc.)
Common mistakes about this deity
Offerings – historical and UPG
Festivals, days, and times sacred to this deity
Places associated with this deity and their worship
What modern cultural issues are closest to this deity’s heart?
Has worship of this deity changed in modern times?
Any mundane practices that are associated with this deity?
How do you think this deity represents the values of their pantheon and cultural origins?
How does this deity relate to other gods and other pantheons?
How does this deity stand in terms of gender and sexuality? (historical and/or UPG)
What quality or qualities of this god do you most admire? What quality or qualities of them do you find the most troubling?
Art that reminds you of this deity
Music that makes you think of this deity
A quote, a poem, or piece of writing that you think this deity resonates strongly with
Your own composition – a piece of writing about or for this deity
A time when this deity has helped you
A time when this deity has refused to help
How has your relationship with this deity changed over time?
Worst misconception about this deity that you have encountered
Something you wish you knew about this deity but don’t currently
Any interesting or unusual UPG to share?
Any suggestions for others just starting to learn about this deity?
[Source: dewognatos but they’re gone.]
937 notes · View notes
azebeni-muti · 4 years ago
Photo
Tumblr media
“THE DARK CITY OF THE BLACK CAT” Art by Raphaël Vavasseur
https://www.etsy.com/shop/RaphaelVavasseur
40 notes · View notes
azebeni-muti · 4 years ago
Photo
Tumblr media
Nut, Egyptian goddess of the sky.
1K notes · View notes
azebeni-muti · 4 years ago
Text
Tumblr media
dua ptah-sokar-wesir! 🌿
I finally set up an altar space for Him after spending months too busy (or depressed) to set aside the space and time to prepare for Him. now He is in my home and a sense of balance is finally returning to my spiritual life
77 notes · View notes
azebeni-muti · 5 years ago
Text
My favorite Epithets for Bast:
Who rises on the horizon
She with the powerful heart
Lady of heaven and earth
Lady of light
Mistress of splendor
Who dispels darkness
Who creates the rays
Who allows the two lands to flourish
Who protects her father
Who fills the palace with joy
Lady of the birth houses
The mistress of protection in the Divine Pasture
Lady of life
The mistress of the breath of life
The mistress of manifestations
The mistress of jewelry 
She with pleasant scent
The devouring flame
The eye of Ra
Whose flame comes out against her enemies
Who inflicts massacre against the crooked-hearted
The very popular one (to the gods)
The mistress of messengers
Who delights Ra with the beat of her fingers (as a musician)
3K notes · View notes
azebeni-muti · 5 years ago
Photo
Tumblr media
Osiris is next in the series of deity portraits I’m doing for their respective epagomenal days. 
PRINTS HERE
342 notes · View notes
azebeni-muti · 5 years ago
Photo
Tumblr media Tumblr media Tumblr media
anyone please ask your crush out like this
2M notes · View notes
azebeni-muti · 5 years ago
Text
If you are an LGBTQIA+ Kemetic practitioner, please reblog this so I can follow you <3
232 notes · View notes
azebeni-muti · 5 years ago
Text
Tumblr media
🌾Osiris🌾
I saw a small statue of Osiris that had details carved onto the body and I implemented those details into this piece.
Available to own for $150
~please do not repost or remove caption thanks~
196 notes · View notes
azebeni-muti · 5 years ago
Text
Tumblr media
The Lady of the sky, the one who fills the sanctuary with joy, she who is adorned with stars: Hathor!
--
This new moon Hathor will travel from her home in Dendra to meet Horus in Edfu for a great marriage and celebration! A Beautiful Reunion indeed! Here is a quick sketch I made of her in all her dancing and happiness.
Dua Hethert!!
62 notes · View notes
azebeni-muti · 5 years ago
Photo
Tumblr media Tumblr media Tumblr media Tumblr media Tumblr media Tumblr media Tumblr media Tumblr media Tumblr media Tumblr media
How cute? 😄❤️❤️ 
Source: @贪吃猫 
13K notes · View notes
azebeni-muti · 5 years ago
Photo
Tumblr media
Today is Mowgli’s 4th birthday! We got him a kitty hammock and he’s taking quite well to it. Source: mabealco_ on catpictures.
115 notes · View notes